Ειδικού συνεργάτη 

 Μήνυση εναντίον της Ευρωπαίας Εισαγγελέως, έχει καταθέσει ένας εκ των κατηγορουμένων για την περίφημη σύμβαση 717 της ΕΡΓΟΣΕ, πρωτίστως για τις υψηλές εγγυοδοσίες  που έχει επιβάλλει (300.000 έως 1 εκ ευρώ) σε αντίθεση με όσους κατηγορούνται (περίπου 50) από την ελληνική δικαιοσύνη για το δυστύχημα αυτό καθ αυτό, στους οποίους ορίζονται εγγυοδοσίες για μη προφυλάκιση έως 50.000 ευρώ. 

 

Μαθαίνουμε ότι η Ελληνίδα εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Εισαγγελείας,  απαντώντας στην μήνυση, αναφέρει στο απολογητικό της υπόμνημα ότι η μήνυση δεν έχει νομική ισχύ, διότι η ίδια έχει ασυλία έναντι του Νόμου, αφού χαίρει καθεστώτος ετεροδικίας. Με άλλα λόγια, η Ελληνίδα Ευρωπαία Εισαγγελέας λέει ότι αυτή εξαιρείται, και φυσικά δεν είναι ίση απέναντι του Νόμου, όπως είναι όλοι οι Έλληνες πολίτες. Υπογραμμίζουμε ότι τόσο αυτή όσο και η προϊσταμένη της Ευρωπαία Εισαγγελέας τονίζουν σε κάθε ευκαιρία, και ενώπιον και Ευρωπαϊκών θεσμών (πολλάκις στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο) ότι κακώς Έλληνες Υπουργοί και πρώην Υπουργοί έχουν ειδικό καθεστώς όσον αφορά τον νομικό τους έλεγχο.  
Φυσικά οι Έλληνες συνάδελφοί της Εισαγγελείς δεν έχουν τέτοιο προνόμιο.  Υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά; 

 

Τα παράξενα και παράδοξα 

 

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι το δυστύχημα των Τεμπών, πρέπει να διαλευκανθεί πλήρως, να αποδοθεί δικαιοσύνη και να πληρώσουν ΟΛΟΙ οι ένοχοι.  Η τραγωδία των Τεμπών  έχει αποκαλύψει και τις παθογένειές ενός κράτους που δεν σέβεται τους πολίτες του, αλλά και μιας κυβέρνησης που κάνει τα πάντα να αποκρύψει  τις ευθύνες της.  Αν δεν υπήρχε ο αγώνας των γονιών και των συγγενών των θυμάτων, πολλά πράγματα θα ήταν ακόμα στο σκοτάδι.  Το θέμα της απόδοσης δικαιοσύνης  έχει τεράστια σημασία. Οι λεπτομέρειες των διαδικασιών  έχουν επίσης μεγάλη σημασία και δεν πρέπει να μένουν στο σκοτάδι.

Ας θυμηθούμε λοιπόν τα βασικά. 

Η τραγωδία ήταν αποτέλεσμα της εγκατάλειψης της ασφάλειας του δικτύου του ΟΣΕ (δηλαδή του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας). Και οι ευθύνες της πολιτικής ηγεσίας είναι μεγάλες γιατί ήταν σε γνώση της οι ελλείψεις, τα κενά και τα πρακτικά-τεχνικά προβλήματα. Παρα τις προειδοποιήσεις δεν υπήρξαν οι δέουσες ενέργειες. 

Είναι η ελληνική δικαιοσύνη που θα κρίνει την όλη υπόθεση.

Ταυτόχρονα εξετάζεται το κατά πόσο η μη ολοκλήρωση της 717 της ΕΡΓΟΣΕ (δηλαδή του εκσυγχρονισμού της ασφάλειας του σιδηροδρομικού δικτύου) συνέβαλε στο να γίνει το δυστύχημα. Και αυτό θα εξετασθεί από την ελληνική δικαιοσύνη.

Η ευρωπαϊκή εισαγγελία (με τους εκπροσώπους της στην Ελλάδα) εξετάζει ξεχωριστά τις τυχόν ευθύνες για την μη τήρηση των συμφωνηθέντων με την ΕΕ, αφού η 717 έγινε και με ευρωπαϊκούς πόρους.

Η διερεύνηση αφορά την  οικονομική διάσταση της Σύμβασης 717 της ΕΡΓΟΣΕ για την

«Ανάταξη και Αναβάθμιση του Συστήματος Σηματοδότησης –τηλεδιοίκησης και Αντικατάσταση 70 αλλαγών τροχιάς σε εντοπισμένα τμήματα του άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη –Προμαχώνας (ΑΔ

717)».

Η εμπλοκή της Ελληνίδας Ευρωπαίας Εισαγγελέως στην διερεύνηση της εν λόγω σύμβασης

ξεκίνησε από το 2022, και αφορά την διατύπωση κατηγοριών σε περίπου 25 άτομα, δημοσίους

υπαλλήλους αλλά και εργολάβους, αφού κατά την κατηγορία της Εισαγγελέως οι πράξεις τους

έχουν βλάψει τον Ευρωπαϊκό προϋπολογισμό. Για μια φορά ακόμη θα αναφέρουμε ότι η

διερεύνηση του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών ανήκει στην δικαιοδοσία Ελλήνων

Εισαγγελέων και Ανακριτών.

Γεγονός είναι ότι η Ελληνίδα Ευρωπαία Εισαγγελέας έχει επιβάλλει στο σύνολο των

κατηγορουμένων για την Σύμβαση 717 εγγυοδοσίες υπερβολικού ύψους, από περίπου 300.000 Ευρώ και έως 1.000.000 Ευρώ.

Αυτά είναι ποσά που ζητούνται να καταβληθούν πριν την έναρξη της δίκης, ώστε οι

κατηγορούμενοι να μην προφυλακιστούν. Τα ποσά αυτά έχουν κριθεί ως υπερβολικά για τις

κατηγορίες που έχουν απαγγελθεί, αν μάλιστα κάποιος λάβει υπ’ όψιν ότι το μεγαλύτερο ποσό

εγγυοδοσίας που έχει επιβληθεί για τον δυστύχημα των Τεμπών είναι 50.000 Ευρώ.

Όλοι οι κατηγορούμενοι για την Σύμβαση 717 έχουν αντιδράσει έντονα τόσο για τις

εγγυοδοσίες όσο και για τις κατηγορίες τις οποίες θεωρούν πρόχειρες και αστήρικτες. 

Φυσικά στο άρθρο αυτό δεν θα πάρουμε καμία θέση για το θέμα αυτό. 

Όμως, εδώ έχουμε ένα ενδιαφέρον γεγονός, για το οποίο σίγουρα μπορούμε να διατυπώσουμε

απορίες.

Δεν κατανοούμε την αντίφαση. Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία θεωρεί κακή μια ελληνική

συνταγματική πρόβλεψη για τον έλεγχο Υπουργών, αλλά συγχρόνως, θεωρεί ότι η Ελληνίδα Ευρωπαία Εισαγγελέας είναι υπεράνω του ελληνικού Νόμου, και φυσικά, δεν έχει καμία υποχρέωση να απαντάει σε μηνύσεις Ελλήνων πολιτών τους οποίους πιθανώς να έχει θίξει αδίκως, με βαρύτατες συνέπειες για την οικονομική τους κατάσταση, την επαγγελματική τους καριέρα και την υγεία τους.

Πέρα όμως από την κατάσταση των  κατηγορουμένων για το οικονομικό σκέλος της 717, (θέμα που θα μπορούσε να εξετασθεί και χωρίς να έχει προκύψει  η τραγωδία των Τεμπών), το ζήτημα  αφορά και την ουσία του όλου προβληματισμού. 

Αν τα έργα είχαν ολοκληρωθεί δεν συνέβαινε η τραγωδία. Είναι πολύ πιθανόν, είναι το πιθανότερο.

Αρα δικαιούται ο ΟΣΕ να έχει εγκαταλείψει την ασφάλεια του δικτύου, έως ολοκληρωθούν τα όποια κάθε φορά έργα; 

Πριν ολοκληρωθούν, τα όποια έργα π.χ. σε οποιοδήποτε αυτοκινητόδρομο, οδηγούν αυτομάτως σε τραγωδίες; Θα δικαστούν όλοι οι τεχνικοί επειδή δεν ολοκλήρωσαν τα έργα, για όσα δυστυχήματα προκύψουν στο μεσοδιάστημα; 

Τα ερωτήματα δεν απαλύνουν επουδενί τις όποιες τεράστιες ευθύνες των υπευθύνων όλων των κατηγοριών, για την τραγωδία των Τεμπών. Ούτε απευθύνονται στην δικαιοσύνη! 

Είναι όμως ερωτήματα που θέλουν να αναδείξουν τις  εύκολες δικαιολογίες της κυβέρνησης για τις ευθύνες της. Την προσπάθεια αποπροσανατολισμού που καταβάλλει η κυβέρνηση από την πρώτη στιγμή της τραγωδίας. 

 

Απόψεις

Του Στράτου ΒαλτινούΣε ποια χώρα της ΕΕ, οι συγγενείς θυμάτων ενός πολύνεκρου δυστυχήματος, ερευνούν, βρίσκουν στοιχεία και τρέχουν πίσω από τους εισαγγελείς γιατί υποψιάζονται ότι η κυβέρνηση και άλλοι, επιδιώκουν συγκάλυψη... πλήρες κείμενο
Γράφει ο ανορθόγραφος*Όταν η αμερικανική δεξαμενή σκέψης Carnegie δημοσιεύει άρθρο με τίτλο «Η νεκρολογία της εξωτερικής πολιτικής της ΕΕ», είναι μήνυμα για τις ευρω-ατλαντικές σχέσεις. Η εξωτερική πολιτική της ΕΕ εδράζεται... πλήρες κείμενο
Σύμφωνα μα το άρθρο 20 του Καταστατικού του ΣΥΡΙΖΑ «Ο/Η πρόεδρος λειτουργεί στο πλαίσιο των αποφάσεων της Κεντρικής Επιτροπής. Σε περίπτωση άρσης της εμπιστοσύνης της Κεντρικής Επιτροπής από το 50% +1 των μελών της προς τον... πλήρες κείμενο
Γράφει ο ανορθόγραφος *Σε τηλεοπτική εκπομπή αρμόδιος υπουργός διερωτήθηκε γιατί ο κάτοικος της Κυψέλης να πληρώνει για έργα καθαρισμού στο περιαστικό δάσος. Βέβαια δεν αναφέρθηκε στον κάτοικο Κολωνακίου ο οποίος κατά... πλήρες κείμενο
Του Στράτου ΒαλτινούΟ Στέφανος Κασσελάκης, πρόεδρος του Αριστερού ΣΥΡΙΖΑ, στη Μύκονο. Ακόμη και αν υποθέσουμε ότι κάποιος θέλει διακριτικότητα και ξεκούραση δεν πάει στη Μύκονο από 1-15 Αυγούστου. Αντίθετα, όποιος θέλει να... πλήρες κείμενο
Τάκης Κατσαρός* Το μόνο που αποκαλύπτουν όσοι οψίμως στον ΣΥΡΙΖΑ ανακαλύπτουν τον κίνδυνο που αντιπροσωπεύει ο Κασσελάκης, είναι η ανευθυνότητα, η ανικανότητα και το μέγεθος του οπορτουνισμού τους.  πλήρες κείμενο

 

ΩΜΕΓΑ PRESS

Η δική σου σελίδα

Επι κοινωνία