Η πρώτη απόφαση του  Ελεγκτικού Συνεδρίου  ήταν κόλαφος για τις απευθείας αναθέσεις του συγκοινωνιακού έργου από τον Κώστα Καραμανλή. Ωστόσο ο υπουργός Μεταφορών προσπάθησε να παρακάμψει ή ίσως και να εξαπατήσει το ΣτΕ και επαναφέρει τη σύμβαση. Και η δεύτερη σύμβαση απορρίπτεται. Το να επιμένει ένας υπουργός με τόση βουλιμία να αναθέσει σε ιδιώτες το έργο δεν μπορεί να θεωρηθεί λάθος, ούτε είναι κάποια νομική ή διοικητική παρεξήγηση. Προφανώς κάτι περίεργο συμβαίνει που οφείλουν να βρουν η βουλή ίσως και η Δικαιοσύνη.
Σύμφωνα με  δημοσιεύματα,  το Ελεγκτικό Συνέδριο,  απέρριψε για δεύτερη φορά ως παράνομη την παράταση της σύμβασης του ΟΑΣΑ με τα ΚΤΕΛ για την παραχώρηση του συγκοινωνιακού έργου των 60 περιφερειακών γραμμών.


Όπως αναφέρει η Αυγή, που αποκάλυψε την υπόθεση αυτή, παρά τον νομοθετικό κατήφορο στον οποίο έχει περιπέσει τον τελευταίο μήνα ο υπουργός Μεταφορών Κ. Καραμανλής προκειμένου να κάμψει την αρχική απόφαση απόρριψης του  ΕΣ , το τελευταίο επανεξετάζοντας το νέο προσχέδιο της παράτασης της σύμβασης που απέστειλε ο ΟΑΣΑ έκρινε εκ νέου ότι κωλύεται η υπογραφή της, διότι: 1) Δεν συνιστά τροποποίηση της υφιστάμενης σύμβασης, αλλά νέα απευθείας ανάθεση. 2) Δεν πληροί τις προϋποθέσεις νόμιμης σύναψης σύμβασης, διότι στο προσχέδιο δεν τεκμηριώνεται η προϋπόθεση του «απρόβλεπτου» που θεμελιώνεται στον νόμο του 2016 για τις δημόσιες συμβάσεις έργων και υπηρεσιών, κατ’ εφαρμογή μάλιστα του ενωσιακού δικαίου.


Για τον λόγο αυτόν μάλιστα το Ε.Σ. στην απόφασή του με ημερομηνία 29.9, προειδοποιεί το υπουργείο Μεταφορών ότι η «κοπτορραπτική» νόμων στην οποία προέβη ο Κ. Καραμανλής στον νέο νόμο για τις ΔΕΚΟ για να κάμψει την αρνητική απόφαση «δεν μπορεί παρά να διατηρεί... επιφύλαξη υπέρ του ελέγχου τήρησης των ενωσιακής προέλευσης επιταγών και όρων». Οι τελευταίες έχουν ενσωματωθεί στην εθνική νομοθεσία με τον Ν. 4412/2016 για τις «Δημόσιες Συμβάσεις Έργων, Προμηθειών και Υπηρεσιών» και περιλαμβάνονται στο άρθρο 269 για συμβάσεις με «τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη προκήρυξη διαγωνισμού», όπου περιγράφονται οι όροι που επιτρέπονται οι συμβάσεις υπηρεσιών χωρίς προηγούμενο διαγωνισμό.
Σημειώνεται ότι με βάση τον παραπάνω νόμο είχε δώσει την αρχική του έγκριση το Ε.Σ. στη διετή σύμβαση ΟΑΣΑ-ΚΤΕΛ το 2020, κρίνοντας ότι πληρούνται οι όροι των απρόβλεπτων συνθηκών, με τη σαφή όμως ντιρεκτίβα ότι δεν μπορεί να παραταθεί η σύμβαση χωρίς προηγούμενο διαγωνισμό πάνω από δύο έτη. Γι’ αυτό και η υφιστάμενη σύμβαση ορίστηκε ως διετούς διάρκειας, ενώ και τον περασμένο Αύγουστο το Ε.Σ. εξέδωσε την πρώτη απορριπτική του απόφαση για την παράταση βασιζόμενο στον ίδιο νόμο. Μάλιστα, το Ε.Σ. είχε εξαρχής εκφράσει την αντίθεσή του στην απλή επίκληση του υπουργείου Μεταφορών στον Ν. 4568/2018 για την παραχώρηση έργου στα ΚΤΕΛ, προκειμένου να συναφθεί η διετής σύμβαση, η οποία κατόπιν στηρίχθηκε ρητώς από τον ΟΑΣΑ στις έκτακτες συνθήκες του κορονοϊού.


Αξιοσημείωτο είναι ότι και το παρόν προσχέδιο της σύμβασης, το οποίο μάλιστα παραχωρεί επιπλέον 12 λεωφορειακές γραμμές, επικαλείται αόριστα τις συνθήκες του κορονοϊού για να παραταθεί κατά ένα έτος, για να δεχτεί ωστόσο το ράπισμα της χθεσινής απόφασης του Ε.Σ. ότι «δεν αιτιολογείται» και πως εκλείπουν οι λόγοι «για τους οποίους ο ΟΑΣΑ δεν προχώρησε ήδη στην προκήρυξη και διενέργεια ανοικτών διαγωνιστικών διαδικασιών».

Ωστόσο, και το καινούργιο νομοθετικό τερτίπι με τις απευθείας αναθέσεις πλήττει το ενωσιακό δίκαιο, παραβίαση για την οποία θα αποδειχθεί για δεύτερη φορά υπόλογος ο υπουργός, μετά την καραμπινάτη υπόθεση παραβίασης της ευρωπαϊκής νομοθεσίας με τα υποχρεωτικά voucher στα αεροπορικά εισιτήρια.
Εννοείται πως ο πρωθυπουργός δεν ενοχλείται από την παραβίαση του ενωσιακού δικαίου, ούτε από την περίεργη επιμονή του υπουργού του, ούτε από την ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών, ούτε από τις αποφάσεις Ελεγκτιμού Συνεδρίου.
Πως να ενοχληθεί άλλωστε; υπό τις εντολές του εργάζεται ο Καραμανλής.
ΥΓ. Μια ημέρα σε μια στάση του Ηλεκτρικού ή του Προαστιακού θα ήταν αρκετή για να απομακρυνθεί ο Καραμανλής από το υπουργείο του.  Η πλήρης διάλυση. Αλλά, με όποιον πρωθυπουργό καθίσεις, τέτοια πολιτική θα κάνεις.

Απόψεις

Ειδικού ΣυνεργάτηΟι εξελίξεις του πολέμου στην Ουκρανία θέτουν στη Δύση και κυρίως στην Ευρώπη το δίλημμα μεταξύ αποκλιμάκωσης και συνέχισης της σύγκρουσης. Η συνέχιση του πολέμου επιβάλλει εκ των πραγμάτων την ενεργότερη... πλήρες κείμενο
Του Στράτου ΒαλτινούΗ Δύση απέτυχε παταγωδώς να αναχαιτίσει την Ρωσία στα εδάφη της Ουκρανίας. Οι κυρώσεις απέτυχαν, ο Πούτιν είναι πιο ισχυρός από πριν παρά τις επιπτώσεις της τρομοκρατικής επίθεσης, οπότε η ΕΕ, οι ΗΠΑ... πλήρες κείμενο
Ειδικού Συνεργάτη Η συνάντηση των Υπουργών Εξωτερικών ΗΠΑ-Τουρκίας συνοδεύτηκε με εκτενείς συνομιλίες μεταξύ αξιωματούχων των δύο χωρών, σχετικά με την Ουκρανία, τη Γάζα, τη Συρία και το Νότιο Καύκασο. Σύμφωνα με τον τουρκικό... πλήρες κείμενο
Άρης Χατζηστεφάνου Το να είσαι υπεύθυνος ειδικού τμήματος του FBI για την πάταξη της αναρχίας στις ΗΠΑ ακούγεται σαν τη μεγαλύτερη αργομισθία στην Ιστορία. Παρ' όλα αυτά, το ομοσπονδιακό γραφείο ερευνών έχει αυξήσει τους... πλήρες κείμενο
Του Στράτου Βαλτινού Πάντα υπήρχαν οι πρόθυμοι στην πολιτική να συμπορευθούν ακόμη και με την πιο σκοτεινή πλευρά της εκκλησίας, όπως πάντα υπήρχαν οι οπαδοί της κοσμικότητας, ανεξάρτητα από κόμματα και ιδεολογικές τάσεις.... πλήρες κείμενο
Του Στράτου Βαλτινού Η καταθλιπτική εικόνα της τεράστιας αίθουσας του Ταε Κβο Ντο όπου διεξάγεται το 4ο συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ αποτυπώνει και τον εκφυλισμό του κόμματος αυτού. Άδεια αίθουσα, γεμάτοι διάδρομοι , δρόμοι και παράδρομοι,... πλήρες κείμενο