Το έργο πλήρους αναβάθμισης του δικτύου σιδηροδρόμου υποχρεωτικά από την ΕΕ έως το 2030 είναι το:
ERTMS = European Railway Traffic Management System
Αποτελείται από τα: 
-CSM-R  Global System for Mobile Communications – Railway
- ETCS  European Train Control System
To ETCS αποτελείται από δύο συστατικά: 
-Το ETCS on board (στις μηχανές) 
-Το ETCS στη γραμμή 
Αυτά τα δύο συνεργάζονται για να φρενάρει το τρένο.

 

Προαπαιτούμενο όλων αυτών είναι η Σηματοδότηση- Τηλεδιοίκηση (σύμβαση 717) 

Η 717 είναι Προαπαιτούμενο μόνο για το ETCS γιατί το GSM-R λειτουργεί και ανεξάρτητα. 

Στην  γραμμή Αθήνα-Προμαχώνας η Τηλεδιοίκηση στην πλήρη εξέλιξη της περιλαμβάνει τρεις βασικούς σταθμούς Αθήνα, Λάρισα,   Θεσσαλονίκη, όπου ελέγχουν βλέπουν τα πάντα, ακούνε τα πάντα και ΕΠΕΜΒΑΙΝΟΥΝ. 

Για το Αθήνα-Πάτρα υπάρχει άλλη βάση Τηλεδιοίκησης.

Οι σταθμάρχες με την τηλεδιοίκηση επεμβαίνουν στην κυκλοφορία, αλλά δεν μπορούν να σταματάνε τα τρένα.  Τα τρένα φρενάρουν αυτόματα μόνο με το ETCS. 

Η ολοκλήρωση της Σύμβασης 717 προβλέπει Εννέα κατηγορίες εργασιών

Οι εργασίες περιλαμβάνουν έργα σε 580 χιλιόμετρα (σκαψίματα , καλώδια κλπ, κλπ) και 70 αλλαγές τροχιάς. 

Παραδόθηκε το 68% του έργου (τον Σεπτέμβριο του 2018) 

 Όχι μόνο στα καλώδια. Έχουμε και 70 αλλαγές τροχιάς

Τα παραμύθια Γεραπετρίτη 

Η κυβέρνηση δια του Γ. Γεραπετρίτη, για να αλλάξει το ποσοστό ολοκλήρωσης του έργου, επικαλέστηκε  την ετοιμότητα των Τεχνικών Δωματίων, δηλαδή των χώρων που κάθεται ο σταθμάρχης με τον ανάλογο εξοπλισμό. Υπολόγισε ότι τα 17 από τα 52 ΤΔ είναι  το 38% του έργου.

Το έργο όμως  φαίνεται από το τι παραλαμβάνει η  ΕΡΓΟΣΕ από τον εργολάβο και τι παραδίδει στον ΟΣΕ.

Ο εργολάβος παραδίδει στην ΕΡΓΟΣΕ και μετά, μαζι με τον εργολάβο, η ΕΡΓΟΣΕ παραδίδει στον ΟΣΕ. (Ονομάζεται ΔΠΧ, δηλαδή Διοικητική παραλαβή για χρήση).

Δεν υπάρχει φυσικά οριστική παραλαβή του έργου. Η οριστική παραλαβή θα γίνει αφού το έργο πιστοποιηθεί από NoBo (Notified Body) και μετά την εκπαίδευση του προσωπικού. 

Η εκπαίδευση είναι μέρος της 717.  

Το νέο ΔΣ του ΟΣΕ (2019) δέχθηκε ότι παρέλαβε το 70% εγγράφως. 

Τον Μάρτιο 2020 το ΔΣ της ΕΡΓΟΣΕ παραδέχεται πρόοδο 74%.

Αναφορά του ΔΣ το 2023  77% του έργου + το 17% της συμπληρωματικής σύμβασης 

Στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ φαίνεται ποσοστό 70% βεβαιωμένες εργασίες 

 Από την ΔΙΑΥΓΕΙΑ βρίσκουμε τις πιστοποιημένες και πληρωμένες εργασίες σε απορροφήσεις (Ευρώ). Το φυσικό αντικείμενο είναι πάντα λίγο παραπάνω. 

Ο Ανάδοχος γραπτώς παραδέχεται τον Απρίλιο 2019 πρόοδο (πληρωμές πιστοποιημένων εργασιών) 74% του έργου.

Το Ελεγκτικό Συνέδριο κάνει δεκτή την Εισήγηση της ΕΡΓΟΣΕ για Συμπληρωματική Σύμβαση με το φυσικό αντικείμενο να έχει ολοκληρωθεί κατά 70% (Αύγουστος 2018).

Παρατάσεις της 717

Έγιναν 4 επι ΣΥΡΙΖΑ, συνολικός χρόνος  3χρ. και  2 μήνες

Έγιναν 4 επι ΝΔ, συνολικός χρόνος  4 χρόνια

Ο Δημοσιονομικός Έλεγχος 

Η Σύμβαση 717 ήταν κάκιστη σύμβαση

Η Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου το 2018 τιμωρεί την ΕΡΓΟΣΕ με πρόστιμο 2,5 εκατ. Ευρώ επειδή υπέγραψε το 2014 την 717, που διαπιστώνει ότι είναι μια κακή σύμβαση, βασισμένη σε πλημμελείς μελέτες. 

 

Τα συστήματα εκσυγχρονισμού λειτουργίας και ασφάλειας 

 

CSM-R  

GSM-R – SIEMENS: Η  Σύμβαση υπεγράφη από την ΕΡΓΟΣΕ το 2006. Ολοκληρώθηκε το 2019 και παραδόθηκε στο 100% το GSM-R στον ΟΣΕ. 

Είναι μια "Κινητή"  τηλεφωνία μέσω της οποίας ακούνε όλοι, όλους, επικοινωνούν ταυτόχρονα όλοι με όλους.

Παραδόθηκε όλο το δίκτυο Κεραίες από Πειραιά έως τα σύνορα – ενώ όλο το προσωπικό ήταν εκπαιδευμένο στην χρήση το.

Γιατί δεν λειτουργούσε; Δεν το ενέκρινε η ΡΑΣ; 

 

 

ETCS 

Στις μηχανές (on board) : Σύμβαση 10004 

 

Εξοπλίστηκαν 88 μηχανές και παραδόθηκαν στη ΓΑΙΑΟΣΕ το 2018. Την Σύμβαση εκτέλεσε η Ιταλική ANSALDO.

H Hellenic Train νοικιάζει αυτές τις μηχανές από την ΓΑΙΑΟΣΕ 

Στο δίκτυο (on truck) Σύμβαση 10005 (2007)

Προβλέπει έως και αυτόματο φρενάρισμα 

(Όμως χωρίς την ολοκλήρωση της σηματοδότησης (717) δεν μπορούμε να έχουμε ETCS)

Ο τελικός στόχος είναι η σηματοδότηση σε πρώτη φάση, και η Τηλεδιοίκηση σε δεύτερη (717) 

Μετά, έρχεται το ETCS. 

Έτσι ολοκληρώνεται το ERTMS που σύμφωνα με Ευρωπαϊκό κανονισμό είναι υποχρεωτικό για το κύριο δίκτυο μέχρι το 2030.

 

Απόψεις

Του Στράτου Βαλτινού Η ασίγαστη λαϊκή οργή στην Σερβία οδήγησε στην παραίτηση του πρωθυπουργού Μίλος Βούτσεβιτς. Η χώρα συγκλονίζεται από τις διαδηλώσεις κατά της διαφθοράς και από τις λαικές αντιδράσεις για την σιδηροδρομική... πλήρες κείμενο
Κώστας ΔουζίναςΞέρουμε ότι υπάρχει απόσταση ανάμεσα στην όμορφη αλλά ψεύτικη μάσκα της εξουσίας και την άσχημη πραγματικότητα, όμως εξακολουθούμε να θαυμάζουμε την όμορφη μάσκα. Ξέρουμε ότι ο αυτοκράτορας είναι γυμνός,... πλήρες κείμενο
Του Στράτου ΒαλτινούΈστω και αν είναι πολύ αργά, η Κατερίνα Σακελλαροπούλου σίγουρα κατάλαβε ότι, η πειθήνια στάση της σε μείζονα ζητήματα κράτους δικαίου, δεν ήταν αρκετή για να της διασφαλίσει μια δεύτερη θητεία. Ήταν... πλήρες κείμενο
Γιάννης ΜυλόπουλοςΗ Θεσσαλονίκη πανηγυρίζει γιατί έχει το μικρότερο, το λιγότερο, το πιο καθυστερημένο και το τρεις φορές ακριβότερο Μετρό, σε σύγκριση με όλα τα υπόλοιπα Μετρό στον κόσμο.Με δυο λόγια «Ώδινεν όρος και έτεκε... πλήρες κείμενο
Του Στράτου ΒαλτινούΣε ποια χώρα της ΕΕ, οι συγγενείς θυμάτων ενός πολύνεκρου δυστυχήματος, ερευνούν, βρίσκουν στοιχεία και τρέχουν πίσω από τους εισαγγελείς γιατί υποψιάζονται ότι η κυβέρνηση και άλλοι, επιδιώκουν συγκάλυψη... πλήρες κείμενο
Γράφει ο ανορθόγραφος*Όταν η αμερικανική δεξαμενή σκέψης Carnegie δημοσιεύει άρθρο με τίτλο «Η νεκρολογία της εξωτερικής πολιτικής της ΕΕ», είναι μήνυμα για τις ευρω-ατλαντικές σχέσεις. Η εξωτερική πολιτική της ΕΕ εδράζεται... πλήρες κείμενο

 

ΩΜΕΓΑ PRESS

Η δική σου σελίδα

Επι κοινωνία