"Ξέρω καλά ότι η καλύτερη δικαίωση για την θυσία αυτών των παιδιών είναι να εξασφαλίσουμε ότι αυτό που έγινε στα Τέμπη δεν θα ξαναγίνει ποτέ στην χώρα μας». Είναι δήλωση πρωθυπουργού ευρωπαϊκής χώρας το 2023, του Κυριάκου Μητσοτάκη. Μένει να μάθουμε αν αυτό του το έγραψε το καλύτερο επικοινωνιακό επιτελείο που είχε ποτέ η χώρα ή θυμήθηκε τα όσα άκουσε απο δημοσιογράφους. Ο Κ. Μητσοτάκης προσπαθεί να βγει απο το πένθος και να μπει για τα καλά στην προεκλογική εκστρατεία, η οποία άλλωστε είναι και ο στόχος του. Τα σχόλια είναι φτωχά. Στην ζωή όλων μας έρχονται τραγικές στιγμές. Το πως τις αντιλαμβανόμαστε , πως αντιδρούμε σ αυτές, είναι εξίσου σημαντικό με τα όσα προηγήθηκαν της τραγωδίας.
Πήγε στο Μαρούσι επιστρέφοντας σιγά-σιγά στην ...κανονικότητα. Για να χαρακτηρίσει την τραγωδία "θυσία". Και με βάση αυτή τη θυσία το κράτος και η κυβέρνηση του θα πάρει μέτρα για να μην ξαναγίνει τέτοιο δυστύχημα.
Πέρα απο το απαράδεκτο του χαρακτηρισμού, φαίνεται και πάλι ότι για τον κ. Μητσοτάκη και για όσους φιλελεύθερους ή άλλους συμφωνούν μαζί του, το πρόβλημα είναι η χώρα. Όχι οι διοικούντες, όχι οι αρμόδιοι κάθε φορά, αλλά γενικώς η χώρα, ο λαός (με την έννοια των πολλών, του πλήθους).
Είναι το ίδιο που επικαλέστηκε ο Αρης Πορτοσάλτε και ο (Παύλος Τζίμας). Η χώρα πορεύεται με "θυσίες" και έτσι υποχρεώνεται να διορθώνει πράγματα.
Το γιατί η χώρα (δηλαδή οι κυβερνήσεις) καθυστερούν τα έργα ή την ανάπτυξη, κανείς , ούτε ο κ. Μητσοτάκης ούτε οι δημοσιογράφοι ούτε ο φιλελεύθερος χώρος που στηρίζει με νύχια και δόντια τον Κυριάκο Μητσοτάκη, δεν μας το λένε.
Οι φιλελεύθεροι αυτής της χώρας (εκσυγχρονιστές ή ποταμίσιοι κα) έχουν βρει την απάντησε σε όλα. Φταίει ο λαός γενικώς και αορίστως. Φταίνε οι "κακοί πολίτες" , εξαιρούνται οι καλοί, οι νουνεχείς.
Μόνο που η λέξη θυσία μας πηγαίνει πιο πίσω και απο την αριστοκρατία, στους Μάγους της Φυλής. Εκείνοι ζητούσαν θυσίες για να φύγει το κακό, για να πάψει ο θεός να μας τιμωρεί.
ΥΓ: «Μήπως η τραγωδία στα Τέμπη είναι τιμωρία από τον Θεό λόγω καρναβαλιού;» διερωτήθηκε ο πρώην Μητροπολίτης Καλαβρύτων Αμβρόσιος. Ειναι κι αυτό μια εξήγηση δίπλα στην "θυσία".