Του Σωτήρη Σιδέρη
Η παραίτηση του Κώστα Καραμανλή μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών , κλείνει με τραγικά ταπεινωτικό τρόπο τον κύκλο της παρουσίας των τριών ανιψιών του Κωνσταντίνου Καραμανλή στην πολιτική. Πρώτος ο Μιχάλης Λιάπης, που χάθηκε από προσώπου γης εν μέσω εξευτελιστικών σκανδάλων, μετά ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής που χρεοκόπησε την Ελλάδα και τώρα ο παραιτηθείς υπουργός Μεταφορών. Και οι τρεις μπήκαν στην πολιτική εκμεταλλευόμενοι το όνομα Κωνσταντίνου Καραμανλή, περίπου ως πρίγκιπες. Ακόμη και η κριτική στο πρόσωπό τους ακουμπούσε πάντα την άκαμπτη φιγούρα του θείου τους. Κανείς τους δεν ήθελε να παραδεχθεί ότι η ζωή του στην πολιτική οφείλονταν στην συγγενική τους σχέση με τον ιδρυτή της ΝΔ. Ήθελαν να δείξουν ότι άξιζαν . Η πραγματικότητα όμως είναι αμείλικτη. Και οι τρεις έκλεισαν τον κύκλο τους προς το παρόν , ταπεινωμένοι , στιγματισμένοι και απαξιωμένοι για διαφορετικούς λόγους ο καθένας. Δεν είχαν την στοιχειώδη ικανότητα να διαχειριστούν ούτε τα προβλήματα με τα οποία καταπιάστηκαν, ούτε το ίδιο τους το όνομα, που αποδείχθηκε ότι δεν ήταν αρκετό για να σώσει την τιμή τους..Ιδού πως συνέβη αυτό :
Ο Μιχάλης Λιάπης( διετέλεσε και αυτός υπουργός Μεταφορών) ήταν γνωστός στο πανελλήνιο για την ανεπάρκειά του. Κατηγορήθηκε με σφοδρότητα για εμπλοκή στο σκάνδαλο Siemens και για πλήθος σκανδάλων ως υπουργός Μεταφορών και αργότερα ως υπουργός Πολιτισμού, αλλά δεν έφθασε καμία υπόθεση στο Δικαστήριο. Ήταν ο αγαπημένος ανιψιός του Κωνσταντίνου Καραμανλή τον οποίο μάλιστα είχε φέρει στο γραφείο του στην προεδρία της Δημοκρατίας και θεωρούνταν στέλεχος πρώτης γραμμής για τη ΝΔ. Όμως το Μάϊο του 2011 αποκαλύφθηκε ότι κατά τη διάρκεια του 2008 ελάμβανε επίδομα κοινωνικής αλληλεγγύης (ΕΚΑΣ). Αυτό δηλαδή που έπαιρναν οι πολίτες που ζούσαν κάτω από το όριο της φτώχειας. Ήταν ατιμωτικό, αλλά δεν πτοήθηκε. ..
Στις 4 Ιανουαρίου 2014 ύστερα από καταγγελίες που έγιναν στα ΜΜΕ ο Μιχάλης Λιάπης κατηγορήθηκε για σπατάλη κοινοτικών χρηματοδοτήσεων τις οποίες χρησιμοποίησε για να ανακαινίσει την οικία του στην Ευρυτανία. Το συνολικό ποσό άγγιξε τις 10 εκ. δραχμές. Μεταξύ άλλων αποκαλύφθηκε ότι ο Μ. Λιάπης «πείραζε» και το ρολόι της ΔΕΗ στην οικεία του ώστε να πληρώνει χαμηλότερα ποσά για τους λογαριασμούς. Όλα αυτά τα ντροπιαστικά δεν αρκούσαν και στις 17 Δεκεμβρίου 2013 ο Μιχάλης Λιάπης συνελήφθη από την ελληνική αστυνομία ενώ οδηγούσε το αυτοκίνητο του και παραβίασε πινακίδα STOP. Οι αρχές διαπίστωσαν ότι το όχημα ήταν ανασφάλιστο και οι πινακίδες πλαστές, ενώ ο πρώην υπουργός δεν έφερε στη κατοχή του δίπλωμα οδήγησης. Με αφορμή το εν λόγω γεγονός η ΝΔ προχώρησε σε οριστική διαγραφή του από μέλος του κόμματος.
Στις 30 Δεκεμβρίου 2013 ο Μιχάλης Λιάπης καταδικάστηκε σε ποινή φυλάκισης 4 ετών, εξαγοράσιμη προς 50 Ευρώ ημερησίως. Έκτοτε χάθηκε από προσώπου γης και κανείς δεν θέλει να τον θυμάται.
Ο Κώστας Καραμανλής ανακοίνωσε πρόσφατα ότι δεν θα είναι υποψήφιος στις εκλογές κλείνοντας τον κοινοβουλευτικό βίο και αφήνοντας ένα παράθυρο επιστροφής του , γενικότερα στον πολιτικό βίο. Είναι ο άνθρωπος που οδήγησε την Ελλάδα στην χρεοκοπία. Από την πρωθυπουργική του θητεία έμεινε μόνο η φράση περί νταβατζήδων που ειπώθηκε στο σουβλατζίδικο του Μπαϊρακτάρη . Δεν ακούμπησε τίποτα και κανέναν. Το σκάνδαλο Βατοπεδίου και άλλα πιο προσωπικά τον κλόνισαν. Ήρθε μετά η χρεοκοπία της χώρας. Φώναζαν οι υπουργοί του ότι έρχεται χρεοκοπία και εκείνος τους απέπεμπε. Όταν κατάλαβε τι συμβαίνει πήγε τρομοκρατημένος σε εκλογές το 2009 και συνετρίβη. Έκτοτε σίγησε. Εκλέγονταν όμως συνεχώς βουλευτής , αλλά δεν άσκησε ποτέ τα καθήκοντά του και πέρασε στην ιστορία ως η μεγαλύτερη αργομισθία στην ιστορία της βουλής. Σε πρόσφατο άρθρο του στην “Καθημερινή” ο Στέφανος Μάνος τον κατακεραυνώνει:
Για την εξωτερική πολιτική λέει ότι ο Κώστας Καραμανλής «χάλασε τη συμφωνία του Ελσίνκι κι αυτό μας έκανε ζημιά» , ενώ σε μια γενικότερη αναφορά του σημειώνει:
“Δεν τον ενδιέφερε η πραγματικότητα. Άκουγες πολλά ωραία λόγια, αλλά προχωρούσε ανεξάρτητα από την πραγματικότητα, σε αντίθεση με τον Κωνσταντίνο Καραμανλή, που δεν ανεχόταν κάτι που δεν ήταν πραγματικό. Ήθελε ακριβείς απαντήσεις. Ο Κώστας, αντίθετα, δεν ενδιαφερόταν για την ακριβολογία. Ούτε ήταν παρατηρητικός. Για παράδειγμα, μπορεί να ερχόταν από τη Ραφήνα στην Αθήνα και να μην παρατηρούσε ότι τα δένδρα στη διαδρομή είχαν ξεραθεί...”.
Ο τελευταίος Καραμανλής της σειράς , ο παραιτηθείς υπουργός Μεταφορών έφυγε και αυτός στιγματισμένος μετά το δυστύχημα των Τεμπών. Ως υπουργός αγνόησε πλήθος αναφορών, ανακοινώσεων, καταγγελιών και προειδοποιήσεων ότι τα χάλια του σιδηροδρόμου θα κοστίσουν ανθρώπινες ζωές όπως και έγινε. Κάθε φορά που ο Μητσοτάκης είχε πρόβλημα με τον Κώστα Καραμανλή, όπως για παράδειγμα την στάση του πρώην πρωθυπουργού στο σκάνδαλο των υποκλοπών, έβγαζε τον υπουργό Μεταφορών , περίπου ως αντίπαλο δέος και αυτός έπαιζε το παιχνίδι του. Κατηγορήθηκε πολλές φορές για την σύμβαση με τους Ιταλούς, ότι είναι σκανδαλώδης δηλαδή, αλλά αδιαφόρησε. Λίγες ημέρες πριν το δυστύχημα μέσα στη βουλή κεραυνοβολούσε βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ που εξέφραζε ανησυχία για την κατάσταση ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Έκανε απευθείας αναθέσεις χωρίς όριο προς κάθε κατεύθυνση, έφερε μεταχειρισμένα λεωφορεία που ήταν προβληματικά.
Παραιτούμενος, ο υπουργός Μεταφορών έκλεισε την πόρτα . Δεν ξεχνάμε όμως πως και ο Θείος του έφυγε με πλαστό διαβατήριο από την Ελλάδα, έμεινε στην ιστορία για το παρακράτος που διηύθυνε, για την αδιαφορία του επί 11 χρόνια στο Παρίσι για εκλογές βίας και νοθείας. Ήταν εντελώς διαφορετικός μετά το 1974 και κατάφερε να σώσει την υστεροφημία του, αλλά ο προδικτατορικός Καραμανλής δεν παραγράφεται.
Δεν ξέρουμε αν θα θα εμφανιστούν ξανά στον πολιτικό στίβο τα ανίψια του. Είναι αδύνατον να φανταστούμε ότι θα κάνουν κάνουν άλλο στη ζωή τους. Ξέρουμε όμως, ότι είτε γυρίσουν , είτε όχι αξία καμία δεν έχουν. Γιατί το όνομά τους δεν είναι πλέον η τιμή τους..