Είναι μέρα πένθους και καλό θα είναι να υπάρξει αυτοσυγκράτηση πριν καταλάβουμε τι ακριβώς έχει συμβεί. Οι πάντες -πρώτα οι δημοσιογράφοι- σπεύδουν να βγάλουν συμπεράσματα, ακολουθούν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων, οι πολιτικοί και πάρα πολλοί άλλοι. Όμως πρώτα πρέπει υπεύθυνα να μάθουμε τι ακριβώς έχει συμβεί! Τα ερωτήματα είναι πολλά και φυσικά είναι πρωτίστως λειτουργικά και τεχνικά. Η συζήτηση που διαφαίνεται στην δημόσια σφαίρα ήδη, δείχνει την αρρώστια της χώρας. Κανείς δεν έχει την ψυχραιμία να περιμένει. Οι περισσότεροι δεν θέλουν να σεβαστούν την λογική. Και υπάρχει ο κίνδυνος να βρεθούμε και πάλι σε μια πολιτικολογία διανθισμένη με ανοησίες και μια πολιτικάντικη αντιπαράθεση που θα εξοργίσει κάθε νοήμονα άνθρωπο.
Βρέθηκαν δυο τρένα σε αντίθετη πορεία στην ίδια γραμμή αν και ο άξονας έχει δυο τροχιές. Κανένα μεγάλο δυστύχημα δεν γίνεται μόνο απο ένα λάθος, συνήθως είναι συνδυασμός λαθών και προβλημάτων. Είναι νωρίς ακόμα να μάθουμε τι ακριβώς έχει συμβεί. Ποιος είχε το πρόσταγμα και βρέθηκαν τα τρένα αντιμέτωπα; Το σχεδόν βέβαιο πρώτο ανθρώπινο λάθος πως συνέβη; Ποιες ήταν οι συνομιλίες σταθμάρχη με οδηγούς των τρένων; Υπάρχει και αστοχία υλικού; Η μόνο λάθος εντολές; Κανένα σύστημα ελέγχου δεν υπήρχε στο συγκεκριμένο κομμάτι της διαδρομής ; Και αν υπάρχει γιατί δεν λειτούργησε;
Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων, μιλάνε για ελλείψεις σε υλικά , σε σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου, σε παντελή έλλειψη GPS και πολλά ακόμα. Τα κόμματα θα αρχίσουν να τσακώνονται για το ποιός ολοκλήρωσε ποιό έργο και οτι φταίει ο ..προηγούμενος.
Ακούμε για εργολαβίες που δεν προχωρούν εδώ και χρόνια . Ενώ ξέρουμε και για τον διαχωρισμό ευθυνών μεταξύ κρατικού ΟΣΕ και της ιταλικής εταιρίας που κατέχει την ιδιοκτησία της εμπορικής εκμετάλλευσης. Ομως πρώτα πρέπει να καταλάβουμε το λάθος-λάθη. Διότι τρένα υπάρχουν εδώ και 220 χρόνια , εδω και 150 χρόνια στην Ελλάδα που έτρεχαν σε μονές γραμμές χωρίς GPS. Τώρα έχουμε διπλή γραμμή και πολλά συστήματα.
Πρώτα περιμένουμε υπεύθυνες απαντήσεις για τα αίτια του δυστυχήματος