Πολιτική ευθύνη, ευθιξία, λογοδοσία, λέξεις που σημαίνουν πολλά, αλλά που έχουν χαθεί από το πολιτικό λεξιλόγιο και κυρίως , αποτελούν ξένες λέξεις για την κυβέρνηση. Ο λόγος για τους σιδηροδρόμους αυτή τη φορά. Ο Προαστιακός υπό διάλυση. Τα ατυχήματα ανά την Ελλάδα συχνά. Οι καθυστερήσεις χωρίς τέλος. Τα τεχνικά προβλήματα δίνουν τη χαριστική βολή. Η ιδιωτικοποίηση άνευ όρων ουσιαστικά, η νοοτροπία του να διαλύουμε δημόσιες υποδομές για χάρη των ιδιωτών ή υπέρ ξένων χωρών, σάρωσε τη χώρα επί ΝΔ. Ο ΟΤΕ δεν ιδιωτικοποιήθηκε, πουλήθηκε στο γερμανικό δημόσιο, όπως και τα αεροδρόμια της χώρας. Ο ΟΣΕ στους Ιταλούς με συμβάσεις που κάνουν μόνο άθλιες κυβερνήσεις , αυτές που δεν έχουν καν αυτοσεβασμό. Ο νέος εκτροχιασμός αμαξοστοιχίας έξω από την Τιθορέα, επιβεβαιώνει ότι πέραν του εντελώς και με τρόπο ταπεινωτικό ανύπαρκτου υπουργού Κώστα Καραμανλή, υπάρχει και μια άλλη διάσταση. Ότι κανείς, όποιος και αν είναι, όποιο και αν είναι το πρόβλημα, δεν νοιώθει την ανάγκη να παραιτηθεί . Όταν ο πρωθυπουργός ο ίδιος μάλιστα δεν νοιώθει την ανάγκη να αποπέμψει έναν υπουργό, τότε όπως λέει ο λαός, “το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι”.
Εμβρόντητος λοιπόν ο λαός, ιδιαίτερα οι στοιχειωδώς ενημερωμένοι πολίτες παρακολουθούν έναν θίασο επί σκηνής, που δεν απολογείται ποτέ και για κανένα πρόβλημα. Πλήθος υπουργών αρνούνται να αναλάβουν τις ευθύνες τους, να δείξουν ευθιξία. Πέτσας για την γνωστή λίστα , Γεωργιάδης εφ όλης της ύλης, Πλεύρης για πανδημία, Μενδώνη για τα πάντα γύρω από τον πολιτισμό, Καραμανλής για τις μεταφορές , Κεραμέως για την παιδεία, όλοι τους σχεδόν. Και όμως σφυρίζουν αδιάφορα, γιατί ο ίδιος ο πρωθυπουργός είναι αυτός που επιλέγει τους υπουργούς, αυτός που τους ελέγχει και τελικά αυτός και που τους ανέχεται και που προτιμά τον διασυρμό από την λήψη αποφάσεων.
Ειδικότερα για τις μεταφορές, ο αρμόδιος υπουργός Κ. Καραμανλής είναι η προσωποποίηση του πολιτικού μηδέν. Ανεπαρκής, αμήχανος αλλά με χιονοστιβάδα καταγγελιών για συμβάσεις, αναθέσεις και την συνολική λειτουργία του υπουργείου του, είναι η επιτομή της πρόκλησης για την ελληνική κοινωνία. Ας σημειωθεί ότι όλο και πληθαίνουν οι προειδοποιήσεις του ΣΥΡΙΖΑ για την ύπαρξη ποινικών ευθυνών. Ο τρόπος που αντιδρά πάντως ή που δεν αντιδρά δείχνει άνθρωπο που δεν έχει επαφή , ούτε με τις ευθύνες του, ούτε με την πολιτική αποστολή του.
Την Δευτέρα 1 Αυγούστου μια νέα καταγγελία έγινε με κοινή δήλωση από τον τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-, Νίκο Παππά και τον αναπληρωτή τομεάρχη Χρήστο Γιαννούλη και τον αναπληρωτή τομεάρχη Έρευνας και Τεχνολογίας και βουλευτή Φθιώτιδας, Γιάννη Σαρακιώτη για τον εκτροχιασμό τρένου στη Φθιώτιδα.
Αναφέρουν τα εξής:
“Ο νέος εκτροχιασμός αμαξοστοιχίας, έξω από την Τιθορέα αυτή τη φορά, επιβεβαιώνει αυτό που όλοι γνωρίζουμε.
Ότι ο σιδηρόδρομος έχει καταρρεύσει με ευθύνη των κυρίων Μητσοτάκη και Καραμανλή.
200 επιβάτες, που ευτυχώς είναι καλά στην υγεία τους, έγιναν σήμερα μάρτυρες αλλά και θύματα της τριετούς πολιτικής αποδιοργάνωσης και καταστροφής.
Δεν είναι οι πρώτοι. Δυστυχώς, δεν θα είναι και οι τελευταίοι.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη και ο ΟΣΕ, εκτός από μια συγγνώμη, οφείλουν και εξηγήσεις για τη νέα αστοχία στα «κλειδιά» και για το αν λειτούργησε η τηλεδιοίκηση”.