Κάποιοι πίστευαν ότι ο 21ος αιώνας θα ήταν ο αιώνας των επιστημών. Ότι οι κατακτήσεις του ανθρώπου στο πεδίο της γνώσης , της έρευνας, η πρόοδος όλων σε όλους τους τομείς και στις τεχνολογίες θα μας οδηγούσε σε νέα μονοπάτια, που θα απελευθέρωναν τους ανθρώπους, από φανατικά δόγματα, δεισιδαιμονίες , χαρτορίχτρες και τσαρλαντανισμούς. Έτσι νομίζαμε , γιατί δεν λάβαμε υπόψη μας ότι μια πανδημία θα έφερνε στο προσκήνιο όλα όσα προσπαθούσε η επιστήμη να αντιμετωπίσει . Θα έφερνε μια κυρία Γιαμαρέλλου, λοιμωξιολόγο στο επάγγελμα που στις συσκέψεις καθοδηγεί τον λαό να προστατεύει και να αυτοπροστατεύεται και το βράδυ τον οδηγεί στην θρησκόληπτη παράνοια.
Και πάλι η Γιαμαρέλλου μας είπε ότι η μετάληψη είναι μυστήριο , άρα , ισχυρίζεται , «δεν ισχύει η έννοια της επιστήμης. Εδώ δεν ισχύει η έννοια της επιστήμης. Είναι η έννοια του Μυστηρίου. Η οποία είναι πάνω από την επιστήμη και επηρεάζει την επιστήμη. Επομένως ή πιστεύεις ότι συμμετέχεις στο μεγαλύτερο Μυστήριο και δεν παθαίνεις τίποτα ή δεν πηγαίνεις να κοινωνήσεις αν φοβάσαι».
Πρόκειται για την ίδια κυρία που προφανώς έχει βρεθεί σε επιστημονικό εργαστήριο και μελετά, ίσως και να ερευνά. Αλλά ταυτόχρονα, ακυρώνει αιώνες επιστήμης, προσβάλλει χιλιάδες ανθρώπους που έδωσαν τη ζωή τους, φυλακίστηκαν , αντιμετώπισαν την Ιερά Εξέταση με θάρρος, υπέφεραν και τελικά κατάφεραν(;) να οδηγήσουν την ιατρική, τη αστρονομία, τα μαθηματικά, τις φυσικές επιστήμες σε νέα μονοπάτια, ώστε να γνωρίζουμε τι είναι εξέλιξη και τι είναι μεταφυσικό. Και μάλιστα με αποδείξεις. Και όμως η κυρία αυτή αντί να προκαλέσει την επιστήμη και ζητήσει μια έρευνα μέσα στις εκκλησίες για να αποδειχθεί αν μεταδίδεται ο κορονοϊός, μας παραπέμπει στον τσαρλαντανισμό.
Αν η Γιαμαρέλλου κοινωνήσει και μετά αγκαλιάσει και φιλήσει τους οικείους της , το πρόβλημα είναι της ιδίας και των οικείων της. Όταν όμως δημόσια επικαλείται την επιστημονική της ιδιότητα για να πείσειι τις οικογένειες των άλλων να κάνουν το ίδιο, οφείλει να παρέμβει άμεσα η επιστημονική κοινότητα και όχι μόνο.
Γιατί πρόκειται για μια επικίνδυνη κυρία. Γιατί ο λόγος της επηρεάζει την συμπεριφορά πολλών ανθρώπων και κάθε λογικός νοιώθει απειλούμενος όταν μια λοιμωξιολόγος μας συστήνει πώς να νοσήσουμε ή να πεθάνουμε στην χειρότερη περίπτωση.
Ακόμη πιο τραγική όμως είναι η στάση της επιστημονικής κοινότητας. Των γιατρών κάθε ειδικότητας, των λοιμωξιολόγων ακόμη περισσότερο, που σιωπούν αντί να προκαλέσουν θύελλα. Η εκκλησία ξέρει τι κάνει , προσπαθεί να κερδίσει το χαμένο έδαφος και δεν την ενδιαφέρει αυτό. Η επιστημονική κοινότητα όμως;