Η πάταξη του λαθρεμπορίου στα καύσιμα ήταν μια βασική εξαγγελία του Αλέξη Τσίπρα και του ΣΥΡΙΖΑ που δεν εφαρμόστηκε ποτέ. Όχι γιατί το απαίτησε η Τρόικα, αλλά γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ και η κυβέρνηση δεν θέλουν να χαλάσουν τις σχέσεις τους με όσους κάνουν λαθρεμπόριο. Άλλη εξήγηση δεν υπάρχει. Γιατί όσοι γνωρίζουν τον χώρο των καυσίμων, ξέρουν και ποιοι κάνουν λαθρεμπόριο. Το πρόβλημα δεν σοβαρό. Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών (ΣΕΕΠΕ), ο κλάδος συνεχίζει να μαστίζεται από το λαθρεμπόριο, τη νοθεία και τις πειραγμένες αντλίες. Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε σε δημοσιογράφους, ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ κ. Ρομπέρτο Καραχάννας, την παραβατικότητα διάφορων επιτήδειων πιστοποίησε πρόσφατα και η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).
Αυτή η απάθεια της κυβέρνησης όμως έχει τις συνέπειές της. Όπως είπε ο κ. Καραχάννας παρά την μείωση του όγκου καυσίμων που καταναλώνει η Ελλάδα λόγω κρίσης από τους 11,5 εκατομμύρια τόνους σε 6, 5 εκατομμύρια, το κράτος έχασε σε φόρους 255 εκατομμύρια ευρώ , στα οποία θα πρέπει να προστεθούν και άλλα 155 εκατομμύρια ευρώ από την φοροαποφυγή στο ντίζελ. Αυτά τα χρήματα αν εισπράττονταν , θα μπορούσαν να ανακουφίσουν τον λαό από φόρους και να προσδώσουν αίγλη στο ηθικό πλεονέκτημα της κυβέρνησης γιατί για πρώτη φορά μια κυβέρνηση θα τα έβαζε με τους ισχυρούς.
Το ηθικό πλεονέκτημα δεν αφορούσε μόνο την ηθική των προσώπων, αλλά και την πολιτική ηθική της κυβέρνησης και του ΣΥΡΙΖΑ που αναζητείται. Αλλά όλα αυτά έχουν κόστος. Άλλο η προστασία της υγιούς επιχειρηματικότητας, άλλο η προστασία του λαθρεμπορίου. Και δεν είναι μόνο αυτό. Είναι και η προστασία του ηλεκτρονικού τζόγου, η προστασία των μεγάλων ομίλων που μέσω δεκάδων θυγατρικών και ενδοομιλικών συναλλαγών φοροδιαφεύγουν με ιλιγγιώδη ποσά που θα μπορούσαν πραγματικά να ανακουφίσουν τα αδύναμα οικονομικά στρώματα και τους μισθωτούς από την άγρια φορολόγηση.
Ας μην αναζητά τα αίτια αποσυσπείρωσης ο Αλέξης Τσίπρας και ο ΣΥΡΙΖΑ. Τα έχει μπροστά του, αλλά δεν θέλει να τα βλέπει. …