Ποινική δίωξη σε βάρος δέκα πέντε (15) στελεχών της ΕΡΓΟΣΕ άσκησε η Εισαγγελία Εφετών Λάρισας για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, με την κατηγορία ότι αφού δεν ολοκληρωσαν τα έργα, προκάλεσαν τον θανατο 57 ανθρώπων δια παραλείψεως. Αν έτσι είναι τότε, πρέπει να σταματήσουν ολα τα δρομολόγια των τρένων στην Ελλάδα, αφού τα έργα δεν έχουν ολοκληρωθεί.  Αρα δεν θπάρχει ασφάλεια; 

Οι νέες διώξεις είναι κακουργηματικού χαρακτήρα και αφορούν στη διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών που προκάλεσε τον θάνατο πολλών ανθρώπων δια παραλείψεως καθώς και σε πλημμελήματα, όπως ανθρωποκτονία από αμέλεια, βαριές σωματικές βλάβες από αμέλεια και ελαφρές σωματικές βλάβες από αμέλεια. Μετά την παραπάνω εξέλιξη, πως μπορούμε να έχουμε σιδηρόδρομο σήμερα; Το ερώτημα δεν είναι καθόλου ρητορικό.

Η Εισαγγελία κατηγορεί υψηλόβαθμα στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ ότι διατάραξαν διά παραλείψεως την ασφάλεια των συγκοινωνιών  αφού δεν κατόρθωσαν να θέσουν σε λειτουργία τα συστήματα της σύμβασης 717. Άρα, η Εισαγγελία δέχεται ότι χωρίς αυτά τα συστήματα, που δεν υπήρχαν την μοιραία νύχτα του Φεβρουαρίου 2023, δεν υπάρχει ασφάλεια συγκοινωνιών. Σήμερα όμως, τα τρένα κυκλοφορούν σε όλη την Ελλάδα ακριβώς με τις ίδιες συνθήκες που κυκλοφορούσαν την νύχτα αυτή, δηλαδή χωρίς τα συστήματα της 717.

Γιατί όμως η Εισαγγελία δεν διατάζει την άμεση διακοπή της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας αφού σύμφωνα με την άποψη της, η κυκλοφορία του σιδηροδρόμου σήμερα δεν είναι ασφαλής; Και ποιος εμποδίζει τον οποιοδήποτε πολίτη να στραφεί νομικά εναντίον του ΟΣΕ σήμερα, αφού σύμφωνα και με την άποψη της Εισαγγελίας η κυκλοφορία του σιδηροδρόμου σήμερα δεν είναι ασφαλής; Η τραγική μητέρα κα Καρυστιανού είπε ξεκάθαρα στη Βουλή ότι αν ήξερε πως λειτουργούσε ο σιδηρόδρομος τον Φεβρουάριο 2023, δεν θα έστελνε με τρένο ούτε λαχανικά. Αλλά έτσι ακριβώς λειτουργεί και σήμερα ο σιδηρόδρομος. Δεν υπάρχει κανένα από τα συστήματα που συγκροτούν το ERTMS, ήτοι, το ETCS on board, το παρατρόχιο  ETCS και το GSMR. 

Η δίωξη, σύμφωνα με πληροφορίες, αφορά σε διευθυντικά στελέχη, διευθύνοντες συμβούλους, προέδρους Διοικητικού Συμβουλίου αλλά και μέλη του Δ.Σ της ΕΡΓΟΣΕ που είχαν τοποθετηθεί ή εργαζόταν στον Οργανισμό μέχρι την ημέρα του τραγικού δυστυχήματος.  Στα απλά ελληνικά,  για κάθε δυστύχημα που έχει γίνει σε δρόμο ή σιδηρόδρομο, πριν ολοκληρωθούν κάποια νέα έργα, ευθύνονται όσοι δεν ολοκλήρωσαν τα έργα. Είναι δυνατόν; 

Οι συγκεκριμένες νέες ποινικές διώξεις ανεβάζουν συνολικά τον αριθμό των διωκόμενων σε τριάντα (30). Συγκεκριμένα, είχαν ασκηθεί διώξεις στο πρόσφατο παρελθόν σε 15 διευθυντικά στελέχη, προέδρους Δ.Σ. και μέλη Δ.Σ. του ΟΣΕ καθώς και σε εργαζόμενους στον σταθμό της Λάρισας. Μέχρι στιγμής, δε είναι δύο οι προφυλακισμένοι για τη συγκεκριμένη υπόθεση και συγκεκριμένα, ο σταθμάρχης που είχε βάρδια το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου και ο διοικητής επιθεώρησης Θεσσαλίας του ΟΣΕ. 
Συμπέρασμα: Αναζητούνται ευθύνες, χωρίς ακόμα να εχει εξεταστεί ποιές ακριβώς είναι οι ευθύνες  του ΟΣΕ. Του οργανισμού που είναι υπεύθυνος για την ασφάλεια  πάνω στις γραμμές (δρομολογίων), κάθε στιγμή. Υπάρχουν  πρωτόκολλα ασφάλειας, κανονισμοί κλπ, κλπ. Αυτά τηρήθηκαν; Αυτό θα εξεταστεί;  Και η ευθύνη γι αυτό δεν αφορά τον σταθμάρχη ή τρείς υπαλλήλους. Αφορά και το όλο σύστημα ελέγχων, και την διοίκηση του ΟΣΕ, αλλά και το αρμόδιο υπουργείο αφού είχε εγγραφες διαμαρτυρίες αρμοδίων παραγόντων.

 

Απόψεις

Του Στράτου Βαλτινού Η ασίγαστη λαϊκή οργή στην Σερβία οδήγησε στην παραίτηση του πρωθυπουργού Μίλος Βούτσεβιτς. Η χώρα συγκλονίζεται από τις διαδηλώσεις κατά της διαφθοράς και από τις λαικές αντιδράσεις για την σιδηροδρομική... πλήρες κείμενο
Κώστας ΔουζίναςΞέρουμε ότι υπάρχει απόσταση ανάμεσα στην όμορφη αλλά ψεύτικη μάσκα της εξουσίας και την άσχημη πραγματικότητα, όμως εξακολουθούμε να θαυμάζουμε την όμορφη μάσκα. Ξέρουμε ότι ο αυτοκράτορας είναι γυμνός,... πλήρες κείμενο
Του Στράτου ΒαλτινούΈστω και αν είναι πολύ αργά, η Κατερίνα Σακελλαροπούλου σίγουρα κατάλαβε ότι, η πειθήνια στάση της σε μείζονα ζητήματα κράτους δικαίου, δεν ήταν αρκετή για να της διασφαλίσει μια δεύτερη θητεία. Ήταν... πλήρες κείμενο
Γιάννης ΜυλόπουλοςΗ Θεσσαλονίκη πανηγυρίζει γιατί έχει το μικρότερο, το λιγότερο, το πιο καθυστερημένο και το τρεις φορές ακριβότερο Μετρό, σε σύγκριση με όλα τα υπόλοιπα Μετρό στον κόσμο.Με δυο λόγια «Ώδινεν όρος και έτεκε... πλήρες κείμενο
Του Στράτου ΒαλτινούΣε ποια χώρα της ΕΕ, οι συγγενείς θυμάτων ενός πολύνεκρου δυστυχήματος, ερευνούν, βρίσκουν στοιχεία και τρέχουν πίσω από τους εισαγγελείς γιατί υποψιάζονται ότι η κυβέρνηση και άλλοι, επιδιώκουν συγκάλυψη... πλήρες κείμενο
Γράφει ο ανορθόγραφος*Όταν η αμερικανική δεξαμενή σκέψης Carnegie δημοσιεύει άρθρο με τίτλο «Η νεκρολογία της εξωτερικής πολιτικής της ΕΕ», είναι μήνυμα για τις ευρω-ατλαντικές σχέσεις. Η εξωτερική πολιτική της ΕΕ εδράζεται... πλήρες κείμενο

 

ΩΜΕΓΑ PRESS

Η δική σου σελίδα

Επι κοινωνία