Δεν εξυπηρετεί την πολιτική του δημοσιογράφου Αμπντουλάχη Ντεντέ η απόφαση του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης να ιδρύσει τμήμα Ισλαμικών Σπουδών. Κατα τον μειονοτικό δημοσιογράφο ολο αυτό είναι ένα κόλπο για να απομακρυνθεί η μειονότητα απο την ...Τουρκία.
Σε άρθρο του στην εφημερίδα του Trakya’nin Sesi γράφει ο κ. Ντεντέ: "Εγείρει εύλογες απορίες σε κάθε καλόπιστο άνθρωπο, καθώς αποτελεί άλλον έναν κρίκο στη συνολική αλυσίδα ενός μακρόπνοου σχεδίου περικύκλωσης και ασφυκτικού ελέγχου της μειονότητας της Θράκης. Η πρόθεση του κράτους να παρεμβαίνει τόσο καταλυτικά σε ζητήματα που άπτονται του θρησκευτικού χαρακτήρα της ζωής των Τουρκομουσουλμάνων της Θράκης είναι πρωτοφανής για τα ελληνικά δεδομένα, και λαμβάνει χώρα συστηματικά κατά τα τελευταία χρόνια παραβιάζοντας το Σύνταγμα και τις διεθνείς συμβάσεις.
Κατά την άποψη μου, είναι προφανές ότι τέτοια θέματα είναι στην αποκλειστική αρμοδιότητα της θρησκευόμενης μερίδας της μειονότητας. Αυτή η ξαφνική σπουδή που έχει επιδείξει το κράτος να δίνει δυναμικά το παρών σε κάθε θέμα που αφορά την εκπαίδευση και τη διαβίωση των Τουρκομουσουλμάνων χωρίς πρώτα να έρχεται σε συνεννόηση μαζί τους δεν συμβαδίζει με τη γενικότερη πολιτική της Ελληνικής Πολιτείας που εξακολουθεί να παραβιάζει δικαιώματα της μειονότητας αναφορικά με άλλα ζητήματα, όπως οι σύλλογοι, τα σωματεία, οι ιθαγένειες κλπ.
Αξίζει να τονιστεί ότι συνολικά το κράτος μέχρι σήμερα δεν μας έχει αποδείξει την ειλικρίνια του σε σχέση με τη ρύθμιση θεμάτων που αφορούν τη Μειονότητα της Θράκης. Σχεδόν όλες οι επιλογές της έναν μόνο σκοπό είχαν, δηλαδή τον έλεγχό της και την διάλυση της συνοχής της, και για αυτό ακριβώς το λόγο οι καχυποψίες που υπάρχουν ως προς αυτό το θέμα είναι απόλυτα δικαιολογημένες.
Τα παραδείγματα που τεκμηριώνουν τον ανωτέρω ισχυρισμό μου είναι είναι αμέτρητα, όπως η λειτουργία επί σειρά δεκαετιών της αλήστου μνήμης ΕΠΑΘ με μοναδικό στόχο την παροχή χαμηλού επιπέδου εκπαίδευσης προς τη μειονότητα, η ίδρυση Τμήματος Τουρκικής Γλώσσας στο ΔΠΘ χωρίς Τούρκους καθηγητές, ο διορισμός μέσω ειδικής νομοθεσίας 240 ιεροδιδασκάλων οι οποίοι διδάσκουν το μάθημα του Κορανίου στους Τουρκόφωνους μαθητές στην Ελληνική γλώσσα προκειμένου να απομονωθεί η θρησκευτική διάσταση της μειονότητας και να αποδυναμωθεί έτσι ο εθνοτικός και πολιτισμικός της χαρακτήρας, κλπ.
Σταδιακά, συνεπώς, το βαθύ ελληνικό κράτος φιλοτεχνεί μεθοδικά και σταθερά ένα ύπουλο δίχτυ προκειμένου να κρατάει βραχυκυκλωμένη τη μειονότητα και να τη στρέφει προς κατευθύνσεις που συμβαδίζουν με αυτό που οι κυβερνώντες, όπως ο κ. Λοβέρδος, θεωρούν ως εθνικό συμφέρον.
Πράγματι, είναι απορίας άξιον το πώς είναι δυνατόν ένα καινούριο τμήμα Ισλαμικών Σπουδών να συμβάλει στο έργο της διδασκαλίας του Ισλάμ, αποτελούμενο μάλιστα από Χριστιανούς καθηγητές (!!), που θα έχουν τη δικαιοδοσία και την εξουσία να απονέμουν αφειδώς πτυχία σε φοιτητές, ενδεχομένως της αρεσκείας τους, ώστε στη συνέχεια οι τελευταίοι να διορίζονται μαζικά στα ιερά τζαμιά της Θράκης, αφού βεβαίως προηγουμένως θα έχουν υποστεί την εθνικά ορθή προπαγάνδα ώστε η μουσουλμανική τους κουλτούρα να είναι επιμελώς αποκομμένη από τις τουρκογενείς πολιτισμικές τους ρίζες.
Τέλος, είναι θλιβερό να θεωρείται μια τέτοια απόφαση ως βήμα προόδου και εκσυγχρονισμού, τη στιγμή που είναι η μακρά χείρα του βαθέως κράτους εκείνη που, κρυπτόμενη πίσω από την αυτονομία και ανεξαρτησία του πανεπιστημίου, κινεί με επιδέξιο τρόπο τα νήματα, θέτοντας σε εφαρμογή ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο απόλυτου ελέγχου της αυριανής πολιτιστμικής συγκρότησης των Τουρκομουσουλμάνων της Θράκης.
Εξάλλου, η Ελλάδα έχει μακρά παράδοση ως προς τους ποικίλους τρόπους πολιτισμικής αφομοίωσης και εξαφάνισης μειονοτικών ομάδων από το έδαφος της χάριν της καθαρότητας".