Ρεπορτάζ

Το Oruc Reis μετά από ένα μήνα, επέστρεψε στην Αττάλεια, όπως και τα πολεμικά πλοία που το συνοδεύουν. Η Άγκυρα  δεν έβγαλε νέα NAVTEX για το Oruc Reis -που είχε εκδοθεί στις 31 Αυγούστου και αφορούσε τη χρονική περίοδο 2 έως 12 Σεπτεμβρίου.  Η εξέλιξη αυτή ανοίγει τον δρόμο για να ξεκινήσει η διαπραγμάτευση μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας. Ο πρωθυπουργός δηλώνει έτοιμος για τον διάλογο. Και η  συμφωνία του Βερολίνου -τα βασικά σημεία της συμφωνίας δημοσιεύει το Omegapress - δείχνουν τα βήματα και προς τον διάλογο αλλά και σε ότι αφορά την διαδικασία που θα ακολουθήσουν οι δύο χώρες. Αλλωστε στο άρθρο του στις τρείς ευρωπαϊκές εφημερίδες ο πρωθυπουργός, αναφέρθηκε επι της ουσίας σε σημεία της συμφωνίας.

πλήρες κείμενο

του Σπύρου Σουρμελίδη


«Μια από τα ίδια»  ή «παρηγοριά στον άρρωστο μέχρι να βγει η ψυχή του». ΟΙ φράσεις ανήκουν σε εκπροσώπους των παραγωγικών τάξεων και απηχούν την πρώτη αίσθηση τους, από τα όσα άκουσαν από τον πρωθυπουργό στην ΔΕΘ. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επιμένει παρά την πανδημία, την ύφεση, την ανεργία και την έλλειψη ρευστότητας στην αγορά, να εφαρμόσει την πολιτική του. Που δεν είναι τίποτα παραπάνω από την επιδίωξη να αλλάξει (ξηλώσει) το ασφαλιστικό ώστε να μην επιβαρύνεται ο προϋπολογισμός και να στηριχθούν οι επενδύσεις. Και να αλλάξουν οι εργασιακές σχέσεις. Και στα δυο αυτά κορυφαία ζητήματα  η συνταγή έρχεται από τις δυο τελευταίες δεκαετίες του 20ου Αιώνα. Πόσο σχέση έχει αυτή η εμμονή με αυτά που θα ζήσουμε;

πλήρες κείμενο

του Σπύρου Σουρμελίδη


Την ώρα που διαφαίνεται ότι υπάρχουν πιθανότητες να ξεκινήσει η ελληνοτουρκική διαβούλευση, αξίζει να ξέρουμε και τα όσα συμφωνήθηκαν στο Βερολίνο και τα  οποία αποτυπώθηκαν στην «έγγραφη συμφωνία» ή πρακτικά της έγγραφης συνεννόησης» όπως λέει και ο ίδιος ο πρωθυπουργός.  Η  συμφωνία, 12ης Ιουλίου στο Βερολίνο προέβλεπε:
1.   Την επανεκκίνηση των διερευνητικών επαφών για τα ζητήματα του Αιγαίου από τις οποίες η Τουρκία αποχώρησε το 2016.
2.    Διαβουλεύσεις για  να συμφωνηθούν Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης που θα δείξουν βούληση για σχέσεις καλής γειτονίας.
3.  Αποφυγή προκλήσεων μέχρι το φθινόπωρο. Καμία  κίνηση που μπορεί να οδηγήσει σε τριβές στρατιωτικού χαρακτήρα.
4. Καμία προσπάθεια της Τουρκίας να δημιουργήσει θέματα που αφορούν νησίδες και βραχονησίδες.
5. Καμία ενέργεια σε ότι αφορά έρευνες και γεωτρήσεις σε «αμφισβητούμενες περιοχές», από τις δύο χώρες.
6.  Προετοιμασία συνάντησης Μητσοτάκη-Ερντογάν το Σεπτέμβριο.
7.  Προετοιμασία πενταμερούς διάσκεψης για το Κυπριακό αλλά και για τον διαμόρφωση του μηχανισμού διανομής του ενεργειακού πλούτου στην Κύπρο ώστε να διασφαλιστεί η ισότιμη συμμετοχή των Τουρκοκυπρίων χωρίς προϋποθέσεις.
8. Εξασφάλιση της συνέχειας της χρηματοδότησης της Τουρκίας για τη διαχείριση της προσφυγικής κρίσης.
9.  Έναρξη ευρωτουρκικών συνομιλιών για την αναβάθμιση της τελωνειακής ένωσης ΕΕ-Τουρκίας και για την απελευθέρωση της βίζας για τους Τούρκους πολίτες.
10.  Καμία κύρωση από την ΕΕ προς την Τουρκία για τη μετατροπή της Αγιά Σοφίας σε τζαμί.

πλήρες κείμενο


Κάθε σοβαρή χώρα που αντιμετωπίζει απειλές για την εθνική της  ασφάλεια αναπτύσσει την διπλωματία της, σχεδιάζει στρατηγικές και τακτικές κινήσεις , δημιουργεί συμμαχικά μέτωπα και στηρίγματα ώστε να καταφέρει να εξισορροπήσει την στρατιωτική και αριθμητική ισχύ του αντιπάλου. Σταδιακά και έγκαιρα, φροντίζει φυσικά και για την αποτρεπτική της ικανότητα, καμία αντίρρηση. Αυτό όμως πρέπει να γίνεται σχεδιασμένα και όχι εσπευσμένα, με βάση τις στρατιωτικές  και όχι τις πολιτικές ανάγκες. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης προσπαθεί να υποκαταστήσει την δική του ανικανότητα να διαχειριστεί την κρίση με την Τουρκία με την πολιτική στήριξη άλλων χωρών την οποία αγοράζει πανάκριβα. Τα νέα  κοινωνικά ερείπια είναι προ των πυλών, χωρίς μάλιστα  άμεσο όφελος για την εθνική ασφάλεια, αν  το επόμενο διάστημα υπάρξει επεισόδιο με την Τουρκία  .  Πέραν του ότι στέλνει μήνυμα αδυναμίας και ανασφάλειας  στην Άγκυρα.

πλήρες κείμενο

του Σωτήρη Σιδέρη



Ο Κυριάκος Μητσοτάκης βρίσκεται με την πλάτη στον τοίχο. Για να αποφύγει μια μείζονα κρίση στο Καστελλόριζο, αναγκάστηκε να απευθύνει πρόσκληση στην Τουρκία, μέσω του άρθρου του σε ξένες εφημερίδες, να προσέλθει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, επικαλούμενος μυστική , μεταξύ τους συμφωνία. . Προτίμησε δηλαδή να προκαλέσει μια πολιτική θύελλα στην Αθήνα, την οποία πιστεύει ότι μπορεί να διαχειριστεί, παρά να κλονιστεί ο ίδιος και η κυβέρνησή του με το Oruc Reis να είναι ορατό κάποια στιγμή δια γυμνού οφθαλμού από το ακριτικό νησί. (Στη φωτογραφια, Καλίν, Σουρανή, Χεφερ, τα τρία πρόσωπα του Βερολίνου).

πλήρες κείμενο

Κρίση στην ευρωζώνη

Ιανουάριος 2015-Ιούνιος 2015
του Διονύση Σταμπόγλη, δημοσιογράφος
Στις 30 Ιουνίου 2015, έκλεισε ένας "κύκλος" ιστορικών θα λέγαμε γεγονότων για την Ελλάδα, αλλά και για την ευρωζώνη και την Ε.Ε., με αντίκτυπο και σε άλλες χώρες του Πλανήτη. Ο "κύκλος" αυτός άρχισε τυπικά στις 25 Ιανουαρίου 2015 όταν ο ΣΥΡΙΖΑ αναδεικνύεται από τις εκλογές πρώτο κόμμα και σχηματίζει κυβέρνηση με το κόμμα των Ανεξαρτήτων Ελλήνων (ΑΝ.ΕΛ.)
Για ορισμένους, ο "κύκλος" αυτός των ιστορικών γεγονότων ξεκίνησε νωρίτερα από τις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου και συγκεκριμένα τον Νοέμβριο του 2014 όταν όλα έδειχναν ότι η τότε κυβέρνηση της Ν.Δ. δεν ήταν σε θέση να εφαρμόσει τα μέτρα του Μνημονίου, για την υλοποίηση των οποίων είχε δεσμευθεί έναντι των εταίρων στην ευρωζώνη και την Ε.Ε. Οι καθυστερήσεις στην εφαρμογή των μέτρων ήταν ορατές σε όλους και προκάλεσαν αντιδράσεις στην ευρωζώνη και στις αγορές που δεν έβλεπαν να υλοποιούνται οι μεταρρυθμίσεις.

Διαβάστε το εξαιρετικό άρθρο

Εντός/Εκτός

E-books

του Νικόλαου Λάου

Μεθεξιολογικό Μανιφέστο

Η Φιλοσοφία της Μέθεξης ως Ελληνική Πνευματική Στρατηγική

 

Γεωπολιτική, Γεωοικονομία και Χρηματοοικονομική

Ένας σύγχρονος πολιτικός, οικονομικός και επιχειρηματικός οδηγός από το Research Institute for Noopolitical and Geopolitical Studies και την R-Techno Private Intelligence Company

 

Η παρακρατική δράση

Tων ελληνικών ακροδεξιών/φασιστικών δυνάμεων

 

Επενδυτικός Οδηγός 2015

Ενόψει του 2015, με τον παρόντα επενδυτικό οδηγό, συνοψίζουμε και αναλύουμε μείζονος σημασίας ζητήματα διεθνούς πολιτικής οικονομίας που διαμορφώθηκαν το 2014 και εξηγούμε τη δυναμική τους, προβλέποντας το πώς μπορεί να εξελιχθούν το 2015.