Η πρώτη συνεδρίαση της Διακομματικής Επιτροπής για  τη Θράκη την Τρίτη 28 Ιουλίου,  ήταν η αποθέωση της αμηχανίας. Η κυβέρνηση δια της Ντόρας Μπακογιάννη δεν είχε την παραμικρή ιδέα να παρουσιάσει, για όραμα δεν μιλάμε αυτά αφορούν ηγέτες, αντίθετα , αν  και ήταν η πρώτη συνεδρίαση ανέκυψαν σοβαρά ζητήματα που απαιτούν εξηγήσεις και διευκρινίσεις.  Υπάρχει το ενδεχόμενο στην πορεία η Επιτροπή, να βρεθεί αντιμέτωπη με υποδαύλιση αιτημάτων και πιέσεων και εκ μέρους των μειονοτικών και εκ μέρους της Άγκυρας και να ανοίξει μια συζήτηση σε μια πολύ δύσκολη συγκυρία.


Η εν λόγω Επιτροπή  θα λειτουργήσει με  τρείς ομάδες εργασίας. Μια αναπτυξιακή, μία θεσμική και μία για συνοριακά ζητήματα, αν και φαίνεται ότι οι δύο τελευταίες θα συγχωνευθούν. Όσο και αν φαίνεται παράξενο, αρκετή ώρα αναλώθηκε από βουλευτές γιατί δεν έχει συμπεριληφθεί και η Καβάλα με τη Δράμα στο σχέδιο, δηλαδή όλη η Περιφέρεια. Προφανώς θα αναρωτηθεί κάθε καλόπιστος, γιατί δεν συγκροτείται Επιτροπή και για τη Δυτική Ελλάδα που είναι από τις πλέον υποβαθμισμένες περιφέρειες της ΕΕ. Έγινε μια δήθεν συζήτηση με προβλήματα σχεδόν ακατανόμαστα, όπως τα μειονοτικά  με συγκαλυμμένες διατυπώσεις,  θέατρο του παραλόγου δηλαδή , αλλά η Επιτροπή θα τα βρει μπροστά της. Μια ειδική Επιτροπή δημιουργεί ειδικές συνθήκες και είναι εντελώς αλλόκοτη η στάση του ΣΥΡΙΖΑ να συναινέσει χωρίς να γνωρίζει τις κυβερνητικές προθέσεις  και κυρίως τις προθέσεις της Μπακογιάννη, γι αυτό και στην συνεδρίαση εμφανίστηκαν τα πρώτα ερωτήματα.
Ας σημειωθεί ότι  τα θεσμικά και τα συνοριακά ζητήματα, εμπίπτουν σε αρκετές περιπτώσεις στην αρμοδιότητα του υπουργείου Εξωτερικών ή του Εσωτερικών, ενώ υπάρχουν και θέματα που σχετίζονται με διεθνείς συνθήκες. Με απλά λόγια πριν καν καταπιαστεί με την Θράκη η Επιτροπή θα ανακύψουν προβλήματα αρμοδιοτήτων και προσανατολισμού.  Κατά την άποψή μας είναι λάθος αυτή η Επιτροπή. Ένα νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης για τη Θράκη που θα μπορούσε να έχει διακομματική στήριξη ήταν η καλύτερη λύση. Αλλά στην Ελλάδα ευδοκιμούν οι Επιτροπές , όχι η ουσία.

 

Οι πρώτες ενστάσεις


 Τόσο η τοποθέτηση της Ντόρας Μπακογιάννη, όσο και οι τοποθετήσεις των εκπροσώπων των άλλων κομμάτων, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων που έθεσαν κάποιους προβληματισμούς, ήταν απελπιστικά χαμηλού επιπέδου. Κατέδειξαν την απουσία στόχων , την απουσία οράματος και με εμφανή αμηχανία προσπαθούσαν να μην αναφέρουν καν την μουσουλμανική μειονότητα. Μάλιστα ο βουλευτής της ΝΔ Καιρίδης επικαλέστηκε μελέτες ιδιωτικών επιχειρήσεων για να τεθούν προφανώς προς συζήτηση στην αναπτυξιακή ομάδα εργασίας. Η Επιτροπή θα πραγματοποιήσει επισκέψεις και θα έχει συναντήσεις με όλους τους φορείς της Θράκης.  Όμως όπως σωστά ειπώθηκε από  το βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτη Φάμελλο, δεν έχει εικόνα η Κυβέρνηση ή η Νέα Δημοκρατία για το ποια είναι η κατάσταση στη Θράκη και θέλει να της την πουν οι φορείς; Δεν νομίζουμε, πρόσθεσε,  να δεχτεί κανένας βουλευτής της Θράκης της Νέας Δημοκρατίας ότι κάτι τέτοιο ισχύει. Δεν έχει εικόνα η Νέα Δημοκρατία ή η Κυβέρνηση για το ποια είναι τα εργαλεία ανάπτυξης; Ο Φάμελλος μίλησε έθεσε ζήτημα προσανατολισμού της Επιτροπής για να  εισπράξει την επιτιμητική αντίδραση της Μπακογιάννη για δημιουργία κλίματος της ολομέλειας.
Η κ. Μπακογιάννη έκανε μια εισήγηση αντάξια χαμηλόβαθμου γραφειοκράτη. Μηδέν όραμα, μηδέν στόχοι. Σύμφωνα με τα πρακτικά της Επιτροπής, η βουλευτής της ΝΔ είπε ότι «η φιλοδοξία, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είναι απλή Ολοκληρώνοντας το έργο αυτής της Επιτροπής να έχουμε καταρτίσει ένα πόρισμα, δηλαδή προτάσεις, οι οποίες να μην είναι ευχολόγιο, να μην είναι λόγια, να μην είναι απλώς ένα άθροισμα αιτημάτων, αλλά να τις έχουμε επεξεργαστεί έτσι, ώστε να ξέρουμε ότι είναι υλοποιήσιμες. Η Θράκη αυτή τη στιγμή περιμένει πολλά από εμάς και πρέπει να ανταποκριθούμε. Πρέπει μόνοι μας να βάλουμε τον πήχη ψηλά και πρέπει να μην δώσουμε υποσχέσεις που δεν μπορούν να υλοποιηθούν, αλλά πρέπει, από την άλλη μεριά, προτάσεις, όσο ριζοσπαστικές ή ρηξικέλευθες και αν είναι, να τις εξετάσουμε, να τις επεξεργαστούμε και, αν κρίνουμε ότι είναι υλοποιήσιμες, να τις εντάξουμε στο πόρισμά μας».
Δηλαδή τίποτα.


Η Σία Αναγνωστοπούλου, βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ έθεσε υπό μορφή προβληματισμού ενστάσεις . Είπε ότι το  «να ξεχωρίσουμε το προσφυγικό-μεταναστευτικό μόνο για τη Θράκη ή τα θέματα διασυνοριακής ασφάλειας,  δεν ξέρω αν είναι θέμα της Επιτροπής η διασυνοριακή ασφάλεια. Δεν ξέρω αν η Επιτροπή –και δεν είναι Υπουργείο,  με άλλο τρόπο, για να τα δουν αυτά τα θέματα. Αλλά, για το προσφυγικό-μεταναστευτικό θα έπρεπε να βάλουμε άλλα νησιά και άλλα νησιά.
Δηλαδή, η ενότητα, που κάνει κανείς για την ιδιαιτερότητα των προβλημάτων, πρέπει να είναι, σε αυτή την περίπτωση, με νησιά που σηκώνουν πολύ μεγαλύτερο βάρος.Άρα, αυτή την τρίτη ενότητα, της οποίας πολλά θέματα μπαίνουν στις άλλες ενότητες, τη βλέπω λίγο-πώς να το πω- λίγο «περίεργη». Δεν βλέπω -σας είπα, σας εξήγησα- τους λόγους».
Στην πορεία θα καταδειχθεί ότι η υπόθεση αυτή θα προκαλέσει εντάσεις είτε μεταξύ των κομμάτων,  γιατί η ατζέντα και η συγκρότηση της ίδιας της Επιτροπής είναι μια παραδοξότητα, αλλά και γιατί , πιθανότατα θα εμπλακεί, θέλοντας και μη στην ατζέντα των ελληνοτουρκικών, κατά πάγια τακτική της Άγκυρας .

Κρίση στην ευρωζώνη

Ιανουάριος 2015-Ιούνιος 2015
του Διονύση Σταμπόγλη, δημοσιογράφος
Στις 30 Ιουνίου 2015, έκλεισε ένας "κύκλος" ιστορικών θα λέγαμε γεγονότων για την Ελλάδα, αλλά και για την ευρωζώνη και την Ε.Ε., με αντίκτυπο και σε άλλες χώρες του Πλανήτη. Ο "κύκλος" αυτός άρχισε τυπικά στις 25 Ιανουαρίου 2015 όταν ο ΣΥΡΙΖΑ αναδεικνύεται από τις εκλογές πρώτο κόμμα και σχηματίζει κυβέρνηση με το κόμμα των Ανεξαρτήτων Ελλήνων (ΑΝ.ΕΛ.)
Για ορισμένους, ο "κύκλος" αυτός των ιστορικών γεγονότων ξεκίνησε νωρίτερα από τις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου και συγκεκριμένα τον Νοέμβριο του 2014 όταν όλα έδειχναν ότι η τότε κυβέρνηση της Ν.Δ. δεν ήταν σε θέση να εφαρμόσει τα μέτρα του Μνημονίου, για την υλοποίηση των οποίων είχε δεσμευθεί έναντι των εταίρων στην ευρωζώνη και την Ε.Ε. Οι καθυστερήσεις στην εφαρμογή των μέτρων ήταν ορατές σε όλους και προκάλεσαν αντιδράσεις στην ευρωζώνη και στις αγορές που δεν έβλεπαν να υλοποιούνται οι μεταρρυθμίσεις.

Διαβάστε το εξαιρετικό άρθρο

E-books

του Νικόλαου Λάου

Μεθεξιολογικό Μανιφέστο

Η Φιλοσοφία της Μέθεξης ως Ελληνική Πνευματική Στρατηγική

 

Γεωπολιτική, Γεωοικονομία και Χρηματοοικονομική

Ένας σύγχρονος πολιτικός, οικονομικός και επιχειρηματικός οδηγός από το Research Institute for Noopolitical and Geopolitical Studies και την R-Techno Private Intelligence Company

 

Η παρακρατική δράση

Tων ελληνικών ακροδεξιών/φασιστικών δυνάμεων

 

Επενδυτικός Οδηγός 2015

Ενόψει του 2015, με τον παρόντα επενδυτικό οδηγό, συνοψίζουμε και αναλύουμε μείζονος σημασίας ζητήματα διεθνούς πολιτικής οικονομίας που διαμορφώθηκαν το 2014 και εξηγούμε τη δυναμική τους, προβλέποντας το πώς μπορεί να εξελιχθούν το 2015.